Pro svoje klienty řeším i e-mail marketing. I když spíše na úrovni vymýšlení kampaní a řízení. Technické nastavení a samotnou rozesílku se snažím nechat spíše na někom jiném. Ono správně nastavit DNS a nástroj není tak jednoduché. Co však je jednoduché, v tom nasekat dost chyb. A tento nadupaný seznam zdrojů a všeho možného co se kolem tématu e-mail marketing točí, jsem si dal dohromady hlavně sám pro sebe :). „Vykradl“ vlastní Pocket, prošel uložené oblíbené newslettry, tweety a oblíbené zdroje. Tak snad pomůže i vám.
Absolutní základ
Ještě než začnete studovat a řešit cokoliv jiného, tak si projděte informacemi našlapaný seriál a e-mail marketingu od Pavla Poli.
- Doručitelnost
- První dojem
- Look and feel
- Call to Action
- HTML kód a přístupnost
- Opt-in process a Opt-out process
- Segmentace, personalizace a angažovanost
- Automatizace
- Výsledky
Máte přečteno? Super. Tak klidně ještě jednou :).
Nezapomeňte si stáhnout jeho perfektní checklist.
Další hodně ultimátní zdroj informací je článek od Dana Nytry, pokud jste si pečlivě prostudovali seriál od Pavla Poli, tak to pro vás bude opáčko.
Další zdroje, než začnete tvořit svoji první šablonu a než založíte svůj první seznam příjemců:
- v kvalitních zdrojích snad nikdy nechybí Ondra Ilinčev, takže jeho 10 elementů efektivního newslettru
Nápady na typy různých e-mailů
- Reaktivační kampaň
- Opuštěný košík
- a další Ondrův článek, tentokrát k typům fungujících e-mailů, takže jeho 13 typů e-mailů >>
- 5 typů e-mailů do Clipsanu a dalších 7 typů zpráv a ještě přihodíme 24 typů obsahu, které můžete v e-mailu použít
Nekonečný evergreen – kdy e-maily posílat
- https://clipsan.com/blog/kdy-posilat-newsletter/
Nástroje a aplikace na rozesílku
Nikdy neposílejte jako hromadnou poštu. To snad znáte. Co, ale vybrat? Nástrojů je mraky.
- ActiveCampain
- Ecomail
- MailChimp
- MailKit
- MailKomplet
- MailerLite
- Mautic
- SendinBlue
- Chcete vědět jaký je nejlepší? To spousta markeťáků. Možná napoví srovnání e-mail nástrojů od Dana Nytry.
Metriky a co přesně u e-mail marketingu sledovat
- 5 základních metrik, které doporučje např. Clipsan
Utilitky a pomocné nástroje
- Kontrola SPF
- Kontrola DKIM
- Kontrola DRMAC
- Kontrola BlackListu
Automatizace
xx
Personalizace
xx
GDPR
- https://medium.com/etnetera-activate/pravni-opacko-mate-newslettery-v-souladu-se-zakonem-6540c017a635
- https://www.uoou.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=200144&id_ktg=5494
Další články pro doplnění
- https://clipsan.com/blog/email-marketing-vanoce-2016/
- Celé téma na Mladém podnikateli – https://mladypodnikatel.cz/email-marketing
Cíle, trocha strategie
Tímto se bohužel nikdo moc nezabývá, což je škoda. Všude to jsou technické věci, rychlé tipy a triky, nebo typy e-mailů. Ale to důležité dost uniká. A tím je PROČ to vlastně máme dělat.
- Komunikace se zákazníkem (Akvizice, Retence, Připomínání),
- tím se vytváří vztah, a to by mělo vést k loajalitě.
- A celá databáze kvalitních, loajálních zákazníků by měla v čase růst.
Můj názor a rada
Vše výše uvedené jsem přečetl nebo zhlédl. A pokud bych to vše měl shrnout do 3 bodů:
- Najděte si parťáka, který Vám trošku pomůže s technickým nastavením, možná šablonou.
- To nejtěžší a nejdlouhodobější je obsah :), opravdu si udělejte plán dopředu, aby Vám totiž jak se říká „nedošel dech“ hned po prvních 3 e-mailech.
- Začněte a vydržte. Ona ta pravidelná exekutiva není jen tak, je to pěkná dřina. Když to budete dělat aspoň dobře a dostatečně dlouho, tak minimálně u e-shopu, databázi kontaktů vybudujete. Selským rozumem si určete, jaký obsah byste sami četli a chtěli dostávat do e-mail schránky.
A protože mám rád cheklisty, tak ještě jednou
- Pavel Pola – https://medium.com/etnetera-activate/email-marketing-checklist-ke-stazeni-ec8c134a7b63
- Dan Nytra – https://www.danielnytra.cz/email-marketing/#Checklist
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023