Řešíte e-mail marketing? Souhrn kvalitních zdrojů

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Pro svoje klienty řeším i e-mail marketing. I když spíše na úrovni vymýšlení kampaní a řízení. Technické nastavení a samotnou rozesílku se snažím nechat spíše na někom jiném. Ono správně nastavit DNS a nástroj není tak jednoduché. Co však je jednoduché, v tom nasekat dost chyb. A tento nadupaný seznam zdrojů a všeho možného co se kolem tématu e-mail marketing točí, jsem si dal dohromady hlavně sám pro sebe :). „Vykradl“ vlastní Pocket, prošel uložené oblíbené newslettry, tweety a oblíbené zdroje. Tak snad pomůže i vám. 

Absolutní základ 

Ještě než začnete studovat a řešit cokoliv jiného, tak si projděte informacemi našlapaný seriál a e-mail marketingu od Pavla Poli. 

  1. Doručitelnost
  2. První dojem
  3. Look and feel
  4. Call to Action
  5. HTML kód a přístupnost
  6. Opt-in processOpt-out process
  7. Segmentace, personalizace a angažovanost
  8. Automatizace
  9. Výsledky

Máte přečteno? Super. Tak klidně ještě jednou :). 

Nezapomeňte si stáhnout jeho perfektní checklist

Další hodně ultimátní zdroj informací je článek od Dana Nytry, pokud jste si pečlivě prostudovali seriál od Pavla Poli, tak to pro vás bude opáčko. 

Další zdroje, než začnete tvořit svoji první šablonu a než založíte svůj první seznam příjemců:

Nápady na typy různých e-mailů

Nekonečný evergreen – kdy e-maily posílat

  • https://clipsan.com/blog/kdy-posilat-newsletter/ 

Nástroje a aplikace na rozesílku

Nikdy neposílejte jako hromadnou poštu. To snad znáte. Co, ale vybrat? Nástrojů je mraky. 

  • ActiveCampain
  • Ecomail
  • MailChimp
  • MailKit
  • MailKomplet
  • MailerLite
  • Mautic
  • SendinBlue
  • Chcete vědět jaký je nejlepší? To spousta markeťáků. Možná napoví srovnání e-mail nástrojů od Dana Nytry. 

Metriky a co přesně u e-mail marketingu sledovat

Utilitky a pomocné nástroje

  • Kontrola SPF
  • Kontrola DKIM
  • Kontrola DRMAC
  • Kontrola BlackListu

Automatizace

xx

Personalizace

xx

GDPR

  • https://medium.com/etnetera-activate/pravni-opacko-mate-newslettery-v-souladu-se-zakonem-6540c017a635 
  • https://www.uoou.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=200144&id_ktg=5494 

Další články pro doplnění

  • https://clipsan.com/blog/email-marketing-vanoce-2016/ 
  • Celé téma na Mladém podnikateli – https://mladypodnikatel.cz/email-marketing 

Cíle, trocha strategie

Tímto se bohužel nikdo moc nezabývá, což je škoda. Všude to jsou technické věci, rychlé tipy a triky, nebo typy e-mailů. Ale to důležité dost uniká. A tím je PROČ to vlastně máme dělat.

  • Komunikace se zákazníkem (Akvizice, Retence, Připomínání),
  • tím se vytváří vztah, a to by mělo vést k loajalitě.
  • A celá databáze kvalitních, loajálních zákazníků by měla v čase růst.

Můj názor a rada

Vše výše uvedené jsem přečetl nebo zhlédl. A pokud bych to vše měl shrnout do 3 bodů:

  1. Najděte si parťáka, který Vám trošku pomůže s technickým nastavením, možná šablonou.
  2. To nejtěžší a nejdlouhodobější je obsah :), opravdu si udělejte plán dopředu, aby Vám totiž jak se říká „nedošel dech“ hned po prvních 3 e-mailech.
  3. Začněte a vydržte. Ona ta pravidelná exekutiva není jen tak, je to pěkná dřina. Když to budete dělat aspoň dobře a dostatečně dlouho, tak minimálně u e-shopu, databázi kontaktů vybudujete. Selským rozumem si určete, jaký obsah byste sami četli a chtěli dostávat do e-mail schránky.

A protože mám rád cheklisty, tak ještě jednou

  • Pavel Pola – https://medium.com/etnetera-activate/email-marketing-checklist-ke-stazeni-ec8c134a7b63 
  • Dan Nytra – https://www.danielnytra.cz/email-marketing/#Checklist 

 

 

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)