• Not set

    Co je to Not set? Narazili jste v Google Analytics na (not set) místo konkrétních dat? Často se jedná o špatné nastavení UTM parametru. Příčiny Not set Chybějící značkování v PPC reklamě Nemáte označkované kampaně, případně klíčová slova, či obsah reklamy. Google Ads má automatické značkování defaultně zapnuté, ale Sklik ne.  Automatické značkování I v případě automatického značkování může dojít…

  • Not provided

    Co je to Not provided? Not provided, tedy anglicky „neposkytnuto“. Označení (not provided) se týká neplacených klíčových slov. Tedy přirozeného (organického) vyhledávání, narozdíl od (not set), které souvisí s placenou reklamou. Google šifruje vyhledávané dotazy a záměrně je nepředává do Google Analytics. Not provided v Google Analytics S inznačením se setkáme v přehledech klíčových slov. Místo konkrétního slova je…

  • Vícekanálové cesty

    Co jsou to vícekanálové cesty? Vícekanálové cesty, nebo-li anglicky Multi-Channel Funnels. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi. V přehledu Vícekanálové cesty je možné zjistit: jaké byly předchozí zdroje, kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem. Vícekanálové cesty v Google Analytics Konverzní cesty jsou k nalezení pod přehledem Konverze ->…

  • Konverzní cesta

    Co je to konverzní cesta? Konverzní cesta, nebo-li konverzní trasa. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi. Jaké ale byly předchozí zdroje? A kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem? Na to odpovídají právě konverzní cesty. Přehledy konverzních cest Konverzní cesty je možné nalézt v Google Analytics, pod přehledem Konverze…

  • Konverzní cíl

    Co je to konverzní cíl? Konverzní cíl je stejný pojem, jako konverze a mikrokonverze. Kroky nebo krůčky, kdy se z návštěvníká stává zákazník. Cíl vždy záleží na konkrétním webu. Může jít jak o objednávku, tak třeba i o zobrazení kontaktu.  Příklady konverzního cíle On-line konverzní cíle Např. z e-shopu, či webu prezentující služby. Tedy on-line prostředí. Velmi dobře se měří, ať už…

  • CLV – hodnota zákazníka

    Co je to CLV? CLV = Customer Lifetime Value, nebo-li hodnota zákazníka za celou dobu jeho působnosti. To znamená opakované nákupy a budování dlouhodobého vztahu. Výpočet hodnoty zákazníka Jeden z možných výpočtů : CLV = (tržby za rok * marže) / počet let, kdy u nás zákazník nakupuje. Proč pečovat o stávající zákazníky? Za stávajícího zákazníka utratíte v nákladech výrazně…

  • RFM analýza

    Co je to RFM analýza? RFM analýza (anglicky RFM Analysis) = Recency, Frequency, Monetary value. Základní analýza o zákaznících a jejich chování z pohledu nakupování. Díky této analýze je možné více porozumět svým zákazníkům. Segmenty RFM analýzy RFM analýza dělí zákazníky do třech základních segmentů: Recency – počet dní od posledního nákupu („žhavost“ kontaktu). Frequency – frekvence, jak často nakupují. Monetary…