Longtail – dlouhý chvost

Long tail, nebo-li dlouhý ocas, případně dlouhý chvost.

Označuje klíčová slova, která jsou narozdíl od obecných slov málo hledaná sama o sobě, jelikož jsou hodně konkrétní. Jejich síla však spočívá v tom, že jsou hodně vyhledávaná v celkovém součtu.

Grafické porovnání obecných a longtailových frází
Grafické porovnání obecných a longtailových frází

Výhody longtailových frází

  • Malá konkurence.
  • Levnější cena za proklik.
  • Velká pravděpodobnost konverze. Přístupy z těchto klíčových slov mívají vysoký konverzní poměr.
  • Konkrétnost. Lidé už vědí přesně, co chtějí. Nacházejí se obvykle ve fázi DO ve frameworku STDC.

Pokrývejte cílové stránky i na long-tailové výrazy. Máte výrazně větší šanci dostat se na tyto fráze na první pozice v SEO.

Využití long-tailových frází v PPC reklamě

Pro longtailová klíčová slova se perfektně hodí tzv. Produktové kampaně. Cílíte na uživatele, kteří již hledají konkrétní produkt. Jelikož tyto fráze jsou méně konkurenční a velmi přesné, máte větší pravděpodobnost, že uživatel nakoupí. 

Další zdroje