Co je to linkbuilding?

Linkbuilding, nebo-li budování zpětných odkazů.

Jedna ze SEO technik, díky které je možné zlepšit pozice ve vyhledáváčích (u nás především Seznam a Google) a zvýšit návštěvnost webu.

Smysl link buildingu

Budování zpětných odkazů má následující cíle:

  1. Zlepšení pozice ve vyhledávání. Čím hodnotnější zpětný odkaz získáme, tím lépe. Nejde ani tak o kvantitu, jako o kvalitu. 1 významný zpětný odkaz může být mhohem přínosnější, než 20 z neznámých katalogů.
  2. Zvyšování návštěvnosti webu. Ideálně z oborových webů. 

Aktivní linkbuilding

Činnost, kde se aktivně snažíme získat zpětný odkaz.

Nejčastěji se jedná o:

  • registraci do všeobecných katalogů (např. Firmy.cz, Zlatestranky.cz a další),
  • registraci do oborových katalogů (věnujte podstatně více času, než u všeobecných katalogů),
  • příspěvky do diskuzních fór,
  • PR články, 
  • výměna odkazů.

Pasivní linkbuilding

Lidé na náš web odkazují sami od sebe. Tedy ideální stav.

Aby tomu tak bylo, je třeba tvořit natolik kvalitní a zajímavý obsah, aby jej ostatní měli důvod sdílet a odkazovat na něj. Např. zveřejňováním zajímavých statistik, tvorbou vtipného obsahu, užtečných rad, vtipných nebo návodových videí apod.

Další zdroje