Co je to open graph protocol?

Open graph (OP) slouží k získání kontrole nad obsahem, který se zobrazí na sociálních sítích. Jedná se  o strukturovaný kód, který je možné přidat na web.

Proč open graph řešit?

Obsah na míru přímo pro sociální sítě:

  • obrázek,
  • popisek,
  • titulek aj.

Při absenci open graph protocolu se může při nasdílení článku na Facebooku místo kýžené fotky zobrazit logo, nebo úplně jiný obrázek, než chcete.

Přicházíte tak o potenciální návštěvníky. Snižuje se CTR. Nasdílené příspěvky vypadají ošklivě, neprofesionálně.

Jaké sociální sítě podporují Open graph?

  • Facebook (jedná se o zakladatele OP),
  • LinkedIn,
  • Twitter,
  • Google+
  • a další.

Tagy v Open graph

Tagy se zadávají přímo do hlavičky webu v HTML kódu (<head>).

Můžete využít např. tyto vlastnosti:

  • og:title – měl by obsahovat maximálně 60 znaků. Jedná se o podbnou vlastnost jako u meta tagu Title.
  • og:description – krátký popis stránky.
  • og:url – URL adresa.
  • og:image – obrázek, který se zobrazí v úryvku. Dodržujte rozměry dle specifikace Facebooku. Důležitý je poměr obrázku 1.91 : 1.

Vlastností je více. OP obsahuje velké množství nepovinných tagů, které můžete využívat.

Doplňující zdroje