Základní potřeby pro Reklamní systémy

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)

Znáte to. Potřebujete stáhnout fakturu z Google AdWords, či napsat na podporu Facebooku.

Kde to hledat?

Poradíme vám.

Obsah

Seznam.cz

Sklik – dobití kreditu

  1. Přejděte do Klientské zóny Seznamu >>.
  2. V levém menu klikněte na Peněženka.
  3. Klikněte vpravo na tlačítko Dobít kredit. Následně zvolíte metodu platby.
Seznam - Klientská zóna - Dobití kreditu
Seznam – Klientská zóna – Dobití kreditu

Seznam.cz – Platební metody

Jakmile kliknete na tlačítko Dobít kredit, zobrazí se vám dostupné platební metody:

Platební karta (nejrychlejší způsob platby)

  1. Vyberte platbu kartou.
  2. Zadejte částku, kterou chcete dobít (včetně DPH).
  3. Budete přesměrováni do rozhraní GP webpay. Zde zadejte údaje své karty.
  4.  Po ověření budete zpět přesměrování do Seznam Peněženky s informací, že platba proběhla.

Pro rychlejší dobíjení zvolte možnost Povolit snadné platby kartou.

Bankovní převod

  1. Vyberte platby bankovním převodem.
  2. Zadejte částku, kterou chcete dobít (včetně DPH).
  3. Rozhraní Peněženky vám vygeneruje údaje pro platbu, které následně použijete pro platební příkaz ve své bance.
Seznam - způsoby platby
Seznam – způsoby platby

Stažení faktur ze Seznamu

  1. Přejděte do Klientské zóny Seznamu >>.
  2. V levém menu klikněte na Peněženka a poté Objednávky.
  3. Navolte si časové období jaké potřebujete, nebo nechte nastavené defaultní.
  4. Stáhněte si výzvu k platbě (objednávku), potřebujete-li dobít kredit.
  5. Stáhněte si fakturu v češtině.
Seznam - Klientská zóna - Faktury
Seznam – Klientská zóna – Faktury

Kontakt na podporu Seznamu

  1. V levém menu klikněte na Kontakt.
  2. Zobrazí se vám krásná fotka vašeho Account managera, spolu s jeho e-mailem a telefonem.

Google AdWords

Google AdWords – Dobití kreditu

    1. Přejděte do Google AdWords >>.
    2. Klikněte na ikonku Klíče a v sekci Nastavení zvolte Fakturace a platby.
      AdWords - Fakturace a platby
      AdWords – Fakturace a platby
    3. Zvolte Provést platbu.
    4. Zadejte částku, kterou chcete dobít. Platíte-li převodem (nemáte nastavenenou kartu), AdWords vám vygeneruje údaje k platbě přímo k tisku. Referenční číslo použijte jako Variabilní symbol a jako Zprávu pro přijemce.
    AdWords - dobití kreditu
    AdWords – dobití kreditu

    Kredit dobíjíte, pokud máte nastavení Manuální platby. Nechcete-li řešit kredit, zvolte Automatický způsob platby.

    Google AdWords – Platební metody

    Manuální platby

    • Platíte předem (reklamy se zobrazují až po zaplacení).
    • Min. částka pro dobití je 300 Kč.
    • V případě vyčerpání kreditu se reklamy zastaví.
    • Platit můžete:
      • platební kartou,
      • či bankovním převodem.

    Automatické platby

    • Částky se strhávají automaticky po zobrazení reklam.
    • Nemusíte se starat o včasné dobití kreditu.
    • Fakturaci AdWords vystavuje po 30 dnech od poslední platby, nebo jakmile náklady dosáhnou fakturačního limitu (nastavená částka, která spustí fakturaci).
    • Platíte kartou – přečtěte si jak nastavit v AdWords platbu kartou.

    Google AdWords – Nastavení platební karty

    1. Přihlaste se do Google AdWords
    2. Klikněte na ikonku Klíče a v sekci Nastavení zvolte Fakturace a platby.
      AdWords - Fakturace a platby
      AdWords – Fakturace a platby
    3. Nemáte ještě vyplněné fakturační údaje? Vyplňte je nyní. Nechte zvolenou možnost Česká republika a pokračujte dál
    4. Vyplňte údaje o vaší firmě (daňové údaje, jméno a adresu)
    5. Zvolte Způsob úhrady – máte možnost zvolit Manuální, nebo Automatické platby. Nevíte, co to znamená? Přečtěte si rozdíl mezi Manuálním a Automatickým způsobem platby v AdWords.
    6. Vyplňte údaje o platební kartě:
      1. Číslo karty: 16 číslic na přední straně karty.
      2. Datum vypršení platnosti – valid thru: nachází se pod číslem karty.
      3. Obraťte kartu a vložte 3 číslice v řádku pro podpis.
      4. Vyplňte jméno držitele karty.
        AdWords - platební karta
        AdWords – platební karta
    7. Zvolte jazyk pro zprávy týkající se fakturace (defaultně Čeština). Faktura za určitý měsíc bude k dispozici pátý pracovní den následujícího měsíce
    8. Příklad: Faktura za duben bude vystavena 5. května.

     

    Stažení faktur z Google AdWords

    Jednoduchý přehled

    1. Přejděte do Google AdWords >>.
    2. Klikněte na ikonku Klíče a v sekci Nastavení zvolte Fakturace a platby.
    3. V přehledu si můžete stáhnout poslední 2 faktury v PDF. (Vidíte zde i zbývající kredit na účtu.)
    AdWords - stažení faktur - Přehled
    AdWords – stažení faktur – Přehled

    Detailní přehled

    1. Potřebujete-li faktury za další období, v levém menu klikněte na Transakce
    2. Zvolte si časové období (defaultně jsou zvolené Poslední 3 měsíce).
    3. Pro jednoduchost si zvolte Souhrnné zobrazení.
    4. Stáhněte si fakturu, jakou potřebujete.
    AdWords - stažení faktur - Transakce
    AdWords – stažení faktur – Transakce

    Kontakt na podporu Google AdWords

    1. Zavolejte na tel. 800 701 675. Podpora je k dipozici ve všední dny od 9:00 h do 16:00 h.

    Facebook

    Stažení faktur z Facebook Business Manager

    1. Přejděte do Facebook Business Manageru >>.
    2. Klikněte na roletkové menu Business Manager -> Vyberte možnost Vyúčtování.
    3. Stáhněte požadovanou fakturu přes ikonku Download, případně stáhněte rovnou všechny faktury. Dle potřeby poět můžete zvolit časové období.

    Facebook - vyúčtování
    Facebook – vyúčtování
    Facebook - faktury
    Facebook – faktury

    Kontakt na Facebook podporu

    Upozornění: Komunikujte s Facebook podporou v angličtině. V případě potřeby použijte Překladač Google >>.

    1. Přejděte na Facebook kontaktní formulář >>.
    2. Krok po kroku zaškrtejte jednotlivé kroky, čeho se Váš dotaz týká. Nakonec popište svůj problém (anglicky) a vyplňte svůj e-mail. Přijde Vám tam odpověď z Facebooku (opět v anglickém jazyce).
Petr Jiránek
Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me