Chytré obsahové kampaně od AdWords

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4,67 out of 5)

SDCSmart Display Campaign – chytré obsahové kampaně od AdWords. Pokud splňujete určité podmínky, stačí je nakrmit daty, nechat trošku něco naučit, chvilku pustit svému rozpočtu žilou a pak už se jen veselit z dosažených výsledků, nebo se zamáčknutou slzou v oku vypnout ;-).

Běžné kampaně vs Chytré kampaně

Zatímco v běžných kampaních musíte neustále řešit těchto 6 základních oblastí pro optimalizaci:

  1. Cílení
  2. Publika
  3. Umístění
  4. Reklamy
  5. Bidding 
  6. Frekvence

a řešit vytváření bannerů, utrácet spoustu času a peněz na realizaci inzerátů, tak Chytré kampaně v obsahové síti z toho udělají 3 oblasti, které řeší samy:

  1. Automatické nabízení cen (bidding)
  2. Automatické cílení
  3. Automatické vytváření reklam

Výhody

  • nepotřebujete grafika a přesto je SDC schopná připravit až miliardy kombinací reklamy
  • rychlost nastavení a nasazení

Nevýhody

  • nemůžete vylučovat ani ručně cílit
  • nemůžete ručně biddovat
  • nemůžete kampaň dělit dne různých zařízení
  • SDC se nehodí pro branding

Kampaň se musí z něčeho učit. A to vás bude něco stát.

Podmínky

  • 50 konverzí v obsahové síti (za posledních 30 dní)
  • nebo 100 konverzí ve vyhledávací síti (za posledních 30 dní)
  • měříte konverze

Příprava

  • 5 nadpisů s maximálně 25 znaky
  • 5 popisů s maximálně 70 znaky
  • 15 obrázků, ideálně v orientaci na šířku a poměru 1,91:1
  • 5 log firmy, ideální s průhledným pozadím
  • XML feed

Nastavení

Ještě než kampaň spustíte, tak se vraťte k přípravě a opravdu vše poctivě vymazlete. Po spuštění SDC kampaní je ideální do nich po nějakou dobu vůbec nezasahovat a nepřerušovat proces učení.

Jak nastavit CPA?

  • vysoký rozpočet (až 20ti násobek CPA)
  • na začátku o 20% vyšší CPA než dosahujete v remarketingu
  • nebo o 50% vyšší CPA než dosahujete ve vyhledávací síti
  • pak potřebujete čas, aspoň týden na naučení

Optimalizace

  • po 2 týdnech 
  • nebo po vygenerování 50ti konverzí

Strategie

SDC (resp. většina automatizovaných kampaní založených na machine learningu) se nehodí pro malé účty, s malými útratami a minimem konverzí. Takže ji na začátku života účtu ani nebudete mít k dispozici.

Nejčastější otázky

Mám vypnout stávající remarketingovou síť?

Pokud ji máte segmentovanou a vytuněnou, tak ne. 

Mám vypnout stávající obsahovou síť?

S velkou pravděpodobností ano. SDC ji pokryje mnohem lépe.

Můžu spustit SDC, tak, aby neobsahovalo remarketing a ten řešit extra?

NE. Remarketing je nedílnou součástí SDC. Pokud, ale už máte remarketing extra, nechte ho běžet. Když napojíte do SDC i feed, bude se chovat i jako dynamický remarketing. 

Potřebujete dlouhodobý strategický pohled na svoje PPC?

Nevíte kam Vaše PPC směřují? Zda se plně využívá dostupný potenciál?
Pak zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:

Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.

Zdroje

Přednáška z PBS17 – video

Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>