Chytré obsahové kampaně od AdWords

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

SDCSmart Display Campaign – chytré obsahové kampaně od AdWords. Pokud splňujete určité podmínky, stačí je nakrmit daty, nechat trošku něco naučit, chvilku pustit svému rozpočtu žilou a pak už se jen veselit z dosažených výsledků, nebo se zamáčknutou slzou v oku vypnout ;-).

Běžné kampaně vs Chytré kampaně

Zatímco v běžných kampaních musíte neustále řešit těchto 6 základních oblastí pro optimalizaci:

  1. Cílení
  2. Publika
  3. Umístění
  4. Reklamy
  5. Bidding 
  6. Frekvence

a řešit vytváření bannerů, utrácet spoustu času a peněz na realizaci inzerátů, tak Chytré kampaně v obsahové síti z toho udělají 3 oblasti, které řeší samy:

  1. Automatické nabízení cen (bidding)
  2. Automatické cílení
  3. Automatické vytváření reklam

Výhody

  • nepotřebujete grafika a přesto je SDC schopná připravit až miliardy kombinací reklamy
  • rychlost nastavení a nasazení

Nevýhody

  • nemůžete vylučovat ani ručně cílit
  • nemůžete ručně biddovat
  • nemůžete kampaň dělit dne různých zařízení
  • SDC se nehodí pro branding

Kampaň se musí z něčeho učit. A to vás bude něco stát.

Podmínky

  • 50 konverzí v obsahové síti (za posledních 30 dní)
  • nebo 100 konverzí ve vyhledávací síti (za posledních 30 dní)
  • měříte konverze

Příprava

  • 5 nadpisů s maximálně 25 znaky
  • 5 popisů s maximálně 70 znaky
  • 15 obrázků, ideálně v orientaci na šířku a poměru 1,91:1
  • 5 log firmy, ideální s průhledným pozadím
  • XML feed

Nastavení

Ještě než kampaň spustíte, tak se vraťte k přípravě a opravdu vše poctivě vymazlete. Po spuštění SDC kampaní je ideální do nich po nějakou dobu vůbec nezasahovat a nepřerušovat proces učení.

Jak nastavit CPA?

  • vysoký rozpočet (až 20ti násobek CPA)
  • na začátku o 20% vyšší CPA než dosahujete v remarketingu
  • nebo o 50% vyšší CPA než dosahujete ve vyhledávací síti
  • pak potřebujete čas, aspoň týden na naučení

Optimalizace

  • po 2 týdnech 
  • nebo po vygenerování 50ti konverzí

Strategie

SDC (resp. většina automatizovaných kampaní založených na machine learningu) se nehodí pro malé účty, s malými útratami a minimem konverzí. Takže ji na začátku života účtu ani nebudete mít k dispozici.

Nejčastější otázky

Mám vypnout stávající remarketingovou síť?

Pokud ji máte segmentovanou a vytuněnou, tak ne. 

Mám vypnout stávající obsahovou síť?

S velkou pravděpodobností ano. SDC ji pokryje mnohem lépe.

Můžu spustit SDC, tak, aby neobsahovalo remarketing a ten řešit extra?

NE. Remarketing je nedílnou součástí SDC. Pokud, ale už máte remarketing extra, nechte ho běžet. Když napojíte do SDC i feed, bude se chovat i jako dynamický remarketing. 

Zdroje

Přednáška z PBS17 – video

Petr Jiránek
Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>