Recenze: WorkShop BiddingManager

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 5,00 out of 5)

Touha po znalostech je mocná a rozšiřovat si obzory je v povaze lidské. Takže jsem si řekl, že nakouknu pod pokličku srovnávačům zboží, konkrétně pak autobiddingu. Nemusím být hned šampión v biddingu a hrdě se hlásit k označení TOP BIDDERA (modří vědí, ostatní se dozví v článku, až na konci).

Nemám rád hodnocení a posuzování bez kontextu, takže:

Motivace a důvody

Moje role u klientů a partnerů je projektově řídit on-line marketing s velkým přesahem do jednotlivých výkonnostních částí, vyhodnocovat a na základě toho posouvat jednotlivé části.

Srovnávače zboží v projektech klientů používáme. XML feed si upravujeme přes Mergado. Výsledky samozřejmě vyhodnocuji. Chci ale víc. A kdo ne.

Chci Perpetuum mobile na zisk.

BiddingTools (neplést s BiddingManager) ani Beed nikde na projektu nasazený nemám. Protože se nevyplatí (právě jsem si dal facku – tenhle kec nikdy neříkejte a už vůbec nikdy nepište). Oprava: Počáteční investice je dost vysoká, aby si ji klienti mohli v jejich fázi vývoje projektu dovolit.

Pak je tady taky trendovost u některých klientů, kteří i přes vysoký obrat přes zimu (mimo sezónu) dokonce ztrácí Ověřeno zákazníky. A pak tady máme velký focus na jiné kanály. A taky to, že vlastně z těch vyhledávačů nechodí úplně loajální zákazníci. A pak tady může být další plk a další důvod proč něco ne… 

Takže dělám průzkum, bojem. 

BiddingManager je takový hodně malý a zatím i dost hloupoučký bratříček BiddingTools. Vlastně skoro všechno co chcete, aby udělal, mu musíte dost jasně říct. Jenže taky o dost méně ukrajuje z vašeho rozpočtu za provoz nástroje. Cenová politika se mi líbí. Pár stovek za 50 produktů do autobiddingu. To není špatný. Na zkoušku pro dost projektů i dostačující. Slušná administrace. Více statistik než v administraci srovnávačů.

Jak hodnotím samotný workshop

A když jsme u těch zbožáků, tak proč to neudělat ve stylu Heuréky:

„Tak co tomu říkám:“

PLUSY

  • precizně zpracované podklady a Step By Step postupy v prezentaci
  • systematická prezentace
  • klidný, trpělivý přednes
  • checklist (miluju checklisty ;-))
  • bidding school

MÍNUSY

  • moc omáčky a teorie na začátek (chápu proč, ale to neomlouvá)
    – poslal bych dopředu materiál co si nastudovat / zopakovat a úvod zkrátil
  • nesourodá úroveň a znalosti účastníků (s tím, ale těžko někdo něco udělá)
  • zařadil bych opravdu praktické příklady z praxe – scénáře
  • už na workshopu bych projel s účastníky dle checklistu bidding school

ZA MĚ

Procenta dávat nebudu.
Školení rád doporučím dál všem, co se zbožáky začínají, ušetří jim to spoustu času.
Nástroj sám o sobě je fajn, super nadstavba za rozumný peníz nad administraci Heureky i Zbozi. Autobidding je pak příjemnou třešničkou.

Bidding school

Ten, kdo to vymyslel by měl dostat metál, nebo aspoň bonbón.

Je to taková hra :).

Na workshopu dostanete přihlášení, nikoli do DEMA, ale do bezpečného pískoviště, které generuje vše jako v reálném světě, včetně prokliků, obratu, nákladů a teď pozor: soutěžíte s účastníky workshopu.

No gamifikace jak vyšitá, fungující. Jen tuhle myšlenku dotáhnout. Že to je fakt zábava a chytne to, jsem zkusil na vlastní kůži. Den po školení, do půl třetí ráno. U něčeho takhle krásně vykysnout a nepočítat čas se mi naposledy podařilo u Google Data Studio.

Top BIDDER

A se soutěží souvisí výhra. Vyhraje ten, kdo přinese největší obrat a udrží PNO pod 10%.

Samozřejmě, že primární cíl je se v daném nástroji naučit. Ne, nejsem z těch co musí stůj co stůj vyhrát, ale taky dost blbě beru, když jsem na horším místě než prvním ;-).

Tentokrát, ale budu muset sklopit hlavu. Jakási DITA, nás doslova a do poslední kačky obratu drtí. 

Gratulky, Dito. 

Nevím sice, jaká holčina na obrázku jsi, ale svoje prachy bych ti svěřil ;-).

Co bych trošku vytkl

  1. Spustit soutěž na ostro až např. od prvního pracovního pondělí. Takhle to bylo ve stylu, jak se učí plavat děti: Hodí se do vody a plavat se naučí samy 😉 (to se jenom tak říká). Start byl totiž 17., v den školení. Reálně jsem to začal řešit v pátek, ráno. A dost jsem se přitom zkoušení nalokal :). A nabral takovou ztrátu, že to už nejde dohnat (ne, není to výmluva, že nás Dita drtí, rozsekala by mě i tak).
  2. Nebo to udělat tak, jak to je a pouze první pracovní pondělí restartovat na ostro. 
  3. Nebo rozdělit školení. Dát půl hodiny, ať si v tom každý kliká a pak hodinu na dotazy. 
  4. Chybí statistiky za jednotlivé dny, jsou pouze pro Heuréku, přitom se soutěží pouze v jednom srovnávači, a to Zbozi.cz.
  5. …anebo jinak. Bidding School mě nadchl tolik, že hodím do placu extra článek, třeba to bude fajn zpětná vazba.

Samotný Bidding Manager

O tom někdy jindy a někde jinde. Sepíšu zřejmě příští týden. 

Závěr

Pokud nemáte zkušenost s pokročilým biddováním a řešíte zbožáky jenom přes jejich administraci, na seznámení s BiddingManagerem rozhodně jděte.
Ještě jednou díky. A věřím, že se ještě potkáme. Tipl bych si, že při řešení BiddingTools ;-).

Petr Jiránek
Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me

Latest posts by Petr Jiránek (see all)