Co jsou to transakční e-maily?

Transakční e-maily jsou automaticky odesílané zprávy, vyvolané nějakou akcí. Např. potvrzením objednávky nebo registrací do newsletteru. Narozdíl od typických marketingových zpráv, na transakční e-maily často čekají. Potřebují je.

Typické příklady transakčních e-mailů

  • Potrvzení objednávky z e-shopu. Obvykle vč. údajů zadaných při objednávce a výpisu objednaných produktů.
  • Registrace do newsletteru.
  • Registrace do e-shopu.
  • Údaje o doručení balíčku.
  • Omluvné e-maily. Např. výpadek webových stránek, zpoždění objednávky apod.
  • Připomenutí nedokončené objednávky a daší.

Tipy na hezčí transakční e-maily

Využijte toho, že ne e-mail lidé čekají. Open rate je v tomto případě mnohonásobně vyšší než u běžných marketingových e-mailů.

Několi rad:

  • Vyhněte se typickým „úředníckým“ větám jako „objednávka byla přijata“. Zkuste zapojit kreativitu. Např.: „Již za 3 dny ohromíte okolí v nových šatech“.
  • Připojte odkaz na Facebook stránku, blog s užitečnými články, či jiným obsahem, který by zákazníky mohl zajímat.
  • Využijte personalizaci. Oslovte jménem. Nabídněte slevu k výročí registrace apod. 

Pozor na to, že transakční e-mail vždy následuje po nějaké akci. Nabídka slevy bez předchozí akce není transakční sdělení, ale typický marketingový newsletter.

Další zdroje