Co je to EAT (E-A-T) skóre?

Ukazatel v oboru SEO, který vyjadřuje míru odbornosti, autority a důvěryhodnosti.

Impulsem, pro vznik tohoto ukazatele, bylo mj. zvyšující se množství tzv. Fake news webů s nedůvěryhodným obsahem. 

Části E-A-T skóre

EAT skóre se skládá ze 3 pojmů:

  • E – Expertise = odbornost. Z textů na webu musí být cítit, že autor problematice rozumí. Ať už se jedná o odborný článek, nebo o produkt, který nabízí.
  • A – Authority = autorita. Sem patří zkušennosti společnosti, certifikáty, počet let na trhu.
  • T – Trustworthiness = důvěryhodnost. Týká se jak zabezpečení webu (protokol HTTPS), tak značky. Důvěryhodnost může být nalomená blacklisty, spamlisty, nebo napadením webu.

Koho se EAT týká

Především e-shopů, kde se dá platit kartou, webů s tématikou zdraví a portálů s politickými články. 

Další zdroje