Lokální marketing

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)

Často se spousta firem žene za nesmyslnými obecnými pozicemi ve vyhledávačích i v PPC reklamě (alarmy, jeřáby, chiptuning, apod.) a přitom jim unikají příležitosti být s reklamou vidět v místě podnikání (alarmy Ostrava, jeřábnické práce Praha, chiptuning Brno). Dokonce ani spoustě marketérům nedochází potenciál lokálního marketingu.

Lokální marketing – obsah článku

  1. Pro koho?
  2. Důvody?
  3. Možnosti:
    1. Zápisy do katalogů vyhledávačů
    2. Zápisy do ostatních katalogů
    3. LinkBuilding
    4. PPC
    5. Sociální sítě
  4. Kde začít?
  5. Kam dále?
  6. Další zdroje

Pro koho se lokální marketing hodí?

  • lokálně zaměřená působnost
    • kadeřnictví
    • restaurace
    • hotely, penziony a rekreační zařízení
    • autoservisy i jiné servisy
    • ale i jiné služby, které jsou omezeny dojezdovou vzdáleností, pak se stávají kvůli cestovnému nekonkurence schopné (jeřábnické práce, truhlářství, pokrývači)
  • působnost celá ČR s pobočkami
  • pokud lidé vyhledávají klíčové slovo + lokalita (což zjistíte z Analýzy klíčových slov)

Důvody pro lokální marketing

Nezapomeňte, že Google upřednostňuje lokální výsledky. Pokud je zřejmě, že firma působí v dané lokalitě a vyhledávací fráze obsahuje danou lokalitu, upřednostní výsledek.

Zvyšujete si důvěryhodnost, dohledatelnost a zapamatovatelnost v dané lokalitě.

Využijte hodnocení a reference.

Jaké jsou možnosti lokálního marketingu?

Zápisy do katalogů vyhledávačů

Zápisy do ostatních katalogů

(velmi často je doporučováno registrovat se pouze do horních třech, tak se tím hlavně neřiďte 😉 věnujte čas a energii si udělat analýzu, zda se ve výsledcích, které pokrývají vaše vyhledávací dotazy neobjevují i jiné katalogy)

  • menší obecné s působností po celé ČR
  • oborové 
    • asociace, cechy, apod. 
      • často se katalog rozpadá na kraje, okresy, města – to je přesně to co potřebujete
    • podívejte se do seznamu svých dodavatelů a distributorů – nemají náhodou možnost zápisu pro regionální zastoupení?
  • lokální
    • např. oficiální stránky měst a obcí (často tam stačí napsat a zařadí firmu do katalogu)
    • regionální inzerce (noviny)
    • regionální katalogy, magazíny

Linkbuilding

Sponzorujete lokálně např. kroužek, sport nebo instituci? mají web? zajistěte si zpětný odkaz na svou pobočku.

  • příspěvky v diskuzních fórech

Vyhledávače

  • vypracované cílové stránky
    • klíčové slovo + lokality
  • videa
  • obrázky
  • lokální SEO

PPC

  • PPC na kombinaci s lokalitou, brandem

Sociální sítě

  • Facebook – Lokality
  • Twitter
  • YouTube (nezapomínejte, že ve výsledcích vyhledávání se zobrazují i videa)
  • FourSquare – Swarm – škoda této služby
  • pokud to dává smysl použijte i ostatní – Instagram

Co proto udělat?

  • cílové stránky webu
    • vypiplané stránky s pobočkami
  • mějte responzivní web
  • reklamy v PPC
  • zpětné odkazy

Kam dále?

  1. Lokální marketing – možnosti, důvody a kde začít (právě čtete)
  2. Vyplatí se inzerce na Firmy.cz? A kde všude budu vidět?
  3. Jaké menší katalogy fungují a mají smysl?
  4. Lokální SEO
  5. Co všechno je možné mít na stránce s provozovnou nebo pobočkou?
  6. Praktický příklad výsledků na hlavní straně Seznamu u lokálního dotazu

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments