Praktický příklad výsledků na hlavní straně Seznamu u lokálního dotazu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Vyplatí se inzerce ve Firmy.cz? Má smysl vytvářet zápisy do menších katalogů firem nebo do oborových? Pojďme rozebrat výsledky na lokální klíčovou frázi. Hezky prakticky, bez teoretických omáček. Ukázka skutečného využití inzerce v Sklik.cz s lokálním inzerátem, zápisu katalogu Firmy.cz s jeho tzv. hintem na hlavní straně a se zápisy do menších katalogů. Perfektní výsledek v rámci SEO je již jen třešnička na dortu.

Příklad SERP – obsah článku

  1. Zadání
  2. Popis SERPu
  3. Výsledky – popis
  4. Screen výsledku
  5. Zlepšení, vyhodnocení a závěr
  6. Kam dále?

Zadání

Klíčová slova, dimenze, klíčovka. 

Popis SERPu

Cílem článku není teoretická omáčka kolem, takže velmi stručně:

  • 6 výsledků z Sklik.cz (3 nad SEO výsledky, 3 pod SEO výsledky)
  • 1 hint z Firmy.cz (placený výsledek)
  • 1 pozice z Obrázky.cz (celkem 6 obrázků ve dvou řadách – služba Seznam.cz)
  • 10 výsledků vyhledávače (řekněme SEO výsledky)

Výsledky

Sklik

Z možných 6 výsledků může být klient na 1 pozici. Prakticky nás zajímají však spíše 3 výsledky, a to horní. Spodní mají tak nízké CTR, že v tomto konkrétním případě nemají ani smysl.

SEO výsledky

Tady to začíná být zajímavé. Celkem 12 pozic. 

  • 10 SEO
  • 1 hint Firmy.cz
  • 1 obrazky.cz 

Firmy.cz a Obrázky.cz zabírají největší plochu. 

Z 10 SEO výsledků je 6 pozic pro katalogy (počítám i hint Firmy.cz):

  • č. 06 – Firmy.cz (SEO výsledek)
  • č. 07 – Najisto.centrum.cz
  • č. 08 – Firmy.cz – hint (placený výsledek)
  • č. 09 – ZlateStranky.cz
  • č. 10 – NetKatalog.cz
  • č. 15 – Katalog-autoservisu.cz

Screen výsledku

Screen výsledku „chiptuning jihlava“ jsem vytvořil 17. 10. 2017. Aktuální výsledek přímo ve vyhledávači můžete mít jiný.

Zlepšení, závěr a vyhodnocení

Zlepšení

  1. snažit se nahradit výsledky konkurence u ostatních zápisů – najisto.centrum.cz – výsledek ze screenu č. 07
  2. reagovat aktivněji v diskusních fórech, aby tam byla zmínka o Quantum Chiptuning – výsledek ze screenu č. 12
  3. nasadit reklamu přes obsahovou síť nebo přímou reklamu s provozovatelem diskuzního fóra – výsledek ze screenu č. 12
  4. zkusit dostat mezi obrázky z výsledku č. 14 i jiné než pouze vozidla, vylepšit obrázky
  5. vyřešit zápis do katalogu na pozici č. 15

Vyhodnocení

Daný výsledek není náhodný :), stačí vyzkoušet i jiné lokální vyhledávací fráze (chiptuning Olomouc, chiptuning Praha, chiptuning Brno, apod.).

Závěr

Dává to smysl pokud jsou pobočky, lokální výrazy. Ověřit z vyhledávací dotazy.

Kam dále?

  1. Lokální marketing – možnosti, důvody a kde začít
  2. Vyplatí se inzerce na Firmy.cz? A kde všude budu vidět?
  3. Jaké menší katalogy fungují a mají smysl?
  4. Lokální SEO
  5. Co všechno je možné mít na stránce s provozovnou nebo pobočkou?
  6. Praktický příklad výsledků na hlavní straně Seznamu u lokálního dotazu (právě čtete)
Petr Jiránek
Follow me
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments