Tipy na dimenze u analýzy klíčových slov

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Po vydolování všech vyhledávacích dotazů přichází při tvorbě klasifikační analýzy klíčových slov asi ta nejdůležitější část – segmentace. Je třeba roztřídit jednotlivé fráze do různých šuplíčků a s těmi pak dále pracovat. Pojďme se podívat na nejčastější dimenze (šuplíčky), do kterých se dají klíčové fráze napasovat.

Může dojít k tomu, že poddimenze je důležitější než dimenze.

Každá dimenze se může hodit pro něco jiného. Pro kategorizaci webu (informační strukturu), pro určení parametrů, pro určení štítků (tagů). Pro copíka. Pro STDC. (více v článku k čemu se hodí Analýza klíčových slov a proč jí mít).

V dimenzi by měly být i synonyma, překlepy a zkratky. V případě potřeby je možné vytáhnout do vlastního přehledu. S dimenzí by mělo jít pracovat samostatně.

Může se z části použít automatizace např. pomocí skriptů v Open Refine nebo pomocí Marketing Mineru. 

Před určením dimenzí je třeba udělat sběr dat a normalizaci. 

  • Kategorie
    • Kategorie v e-shopu
    • Služby v prezentačním webu
  • Značky
    (Audi, BMW, Škoda)
  • Parametry
    • Rozměry (4×3, 6×4)
    • Tloušťka (1mm, 1 mm, 1 milimetr)
    • Barva (černá, červená)
    • Materiál (kaučuk, PE, PVC)
    • Obsah (čtverečních, m2, hektar, ha)
    • Objem (l, litry, m3, kubík)
  • Lokalita
    • Země (Česká republika, Slovensko, Německo)
    • Město (Praha, Brno, Ostrava, Olomouc)
    • Kraj (olomoucký, hradecký)
    • Oblast (pardubicko, hradecko)
  • Cena
    • hodnota (levné, drahé, nejlevnější, luxusní)
    • tip (akce, sleva)
    • výpočty (kalkulačky na cenu
    • platba (na splátky, úvěr)
  • Určení
    • na (na okno, na dveře, na chalupu)
    • do (do garáže, do bytu, do firmy)
    • dle
    • komu, pro (pro děti, dětské, pro dospělé)
  • Vlastnosti
  • Hodnotící
    (test, recence, reference, hodnocení, zkušenosti, názory na)
  • Zjišťující
    • Jak, jak na
    • Kolik
    • Návody, videonávody
    • Kalkulačky (kalkulačka úspory), tabulky (tabulka dojezdu), výpočty (výpočet spotřeby)
  • Vylučující
    • Nežádoucí služby
    • Nerelevantní slova
  • Překlepy (má to být ve vlastní dimenzi nebo to má být součást hlavní dimenze)
  • Zkratky (má to být ve vlastní dimenzi nebo to má být součást hlavní dimenze)
Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>