SEO školení – Marek Prokop

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)

Nejprve malé přiznání:
Na školení jsem jel s tím, že se nic nového nedovím. Říkal jsem si, jsou to jenom základy. Pro mne by měl být cílem spíše workshop či přímá konzultace nad projektem klienta, nikoli obecné znalosti.

Popostrčil mne sám Marek, první strkanec v podobě velmi chytře formulované odpovědi v emailu, zda pro mne má školení smysl, druhý dloubanec v podobě slevy, kterou jsem odchytil na Facebooku.

Co myslíte, vyplatilo se dvoudenní školení pod Nuselským mostem od jedničky v oboru za téměř 8 000,- bez daně?

Nemá smysl přesně vypisovat, co se na školení probíralo, k tomu je určena stránka o školení – Školení optimalizace pro vyhledávače (SEO) (doporučuji přečíst, dostanete vše co je tam uvedeno a nášup k tomu). Sice písnu několik myšlenek, co se mi skutečně líbilo, ale hlavně zkusím popsat skutečně svůj dojem ze setkání s ostatními lidmi z oboru.

Den první aneb základy

Po vzájemném představení účastníku a lehké (ne)definici toho co to vlastně SEO je a není, příšla „srovnávací“ část vědomostí účastníků o jednotlivých pojmech. V SEO se již chvíli pohybuji, takže jsem pojmy znal, dával jsem však pozor a odchytával spíše myšlenky, než přesné definice něčeho co se dá nastudovat.

Šlo se na oběd.

Odpolední část již byla podstatně zajímavější. Několik myšlenek jsem psal přímo na profil FaceBooku, nejzajímavější vybírám:

  • SEO je hra s pravděpodobností – klíčem k úspěchu je DIVERSIFIKACE (stránek, dotazů, míst kde lidé hledají, metod, zdrojů zpětných odkazů).
  • Chcete mít dobré SEO? Snažte se ovlivnit lidi, nikoli vyhledávače.
  • Klíčový algoritmus pro vyhledávač? Spokojený uživatel.
  • Nestřílejte v SEO příliš vysoko. Přestřelíte (viz. příklad – 5 pokojový penzion o kapacitě 15 lidí na Šumavě, nemá cílit na „ubytování Šumava“).
  • Pokud naplno nevyužíváte příležitosti SEO (ale i jiné), uvědomte si, že nejenže přicházíte o možné návštěvy, ale „pouštíte“ tyto příležitosti konkurenci. Opravdu to tak chcete?
  • Spojte v titulku klíčová slova a „vyprávění“ příběhu, zvýšíte CTR (míra prokliku).

Posezení aneb SEO poškole

Nebudeme si nic nalhávat, na „SEO po škole“ jsem se těšil nejvíc :).

Marek Prokop - SEO po škole

Účastníci posezení

U stolu proti seděl Marek Prokop, vedle mne seděl Lukáš Pítra (www.lukaspitra.cz), který sice přímo na Markově školení nebyl, ale na Poškolu dorazil. Lukáše jsem již trošku znal ze školení Honzy Tichého o Google Analytics. Výborný to společník, až ho někde uvidíte, určitě přisedněte, věřte, že řeč váznout nebude.
O chvilku později dorazila Petra Větrovská (www.vetrovka.cz), seděla proti mě, takže jsem využil příležitosti a v nestřežený okamžik se k ní objednal na PPC školení.

Marně jsme se snažili vydolovat z Jardy Hlavinky tajné algoritmu Seznamu. Neprozradil nic.

Lukáš Vik (www.lukasvik.cz) mi trošku přiblížil problematiku ebooks. Pokud snad potřebujete vysázet ebook, poradit při distribuci tohoto média, neváhejte a zkontaktujte ho.

Škoda, že jsem neměl možnost prohodit pár slov s Radimem Hasalíkem (www.parminut.cz).

Celkově vládla volná zábava, diskuse o čemkoliv. Chcete se Marka zeptat, jak si vybírá své klienty? Prosím, máte ideální příležitost.

Oživení v podobě projektu Delicade.com

Další oživení při posezení přišlo v podobě příjemné partičky lidí se svým startupem – delicade.com – takový kuchařský pinterest. Osobně se mi tento projekt moc líbí. Posoudit můžete sami, stačí se registrovat (resp. přihlásit přes Facebook).

Den druhý aneb linkbuilding

Hodinku jsme věnovali tomu co se nestihlo z předchozího dne. Pak následovalo spousta ukázek přímo z praxe. Na tomto místě chci poděkovat nejen Markovi, že nás nechal nahlédnout pod svou pokličku, jak vytváří Analýzu klíčových slov nebo určuje hodnotu zpětného odkazu, ale také Radimovi (www.parminut.cz) a Vláďovi (www.besteto.cz, www.mergado.cz) za velmi časté kvalitní dotazy, které dále rozvíjely problematiku.

Opoledne jsem moc oceňoval pětiminutové přestávky, téměř každou hodinu. Kdy se dalo občas něco prohodit jak s Radimem a Vladimírem, tak i vedle sedícím Lukášem.

Můj závěr, můj pohled na věc

Pro mne to nebylo školení, bylo to setkání. Slovo škola, školit, školení mám spojené s biflováním, memorováním, „nepřemýšlením“. Obrovskou výhodou je, že akce trvá dva dny. Hospůdka prolomila ledy, druhý den byl mnohem uvolněnější.

Marek neodpovídá jednoznačně, což beru jako největší výhodu.
Neřekne: „Nebe je modré„.
Řekne: „Nebe může být modré, ale může být i růžové, pokud se na něj budete koukat přes růžové brýle„.
A to je ohromně fajn. Nutí to přemýšlet, hodně přemýšlet.

Mohlo by se zdát, že se vyhýbal odpovědím na přímé otázky ke konkrétním projektům, Nemyslím si. Pouze nevěděl, přes „jaké brýle se tázající právě ptá“. Vždy se snažil odpovědět ku spokojenosti, ač mi přišlo, že jeho odpověd vyvolala ještě více otázek. Opět velmi dobře.

Marek se Vám bude věnovat, dokud o to budete stát. Je to maraton. Bez nadsázky. Prvý den se skutečně končilo v 19.15, s tím, že rezervace v hospůdce byla od 19.30. Druhý den se končilo, ani nevím kdy, protože jsem odjížděl kolem 19.00 a ještě se diskutovalo.

Potvrdil jsem si, že SEO se nedá nabiflovat, není to zas až tak technická disciplína (částečně samozřejmě ano, ale to se má řešit na úrovni CMS, případně počátečním nastavením). Optimalizace je o nápadech, zkušenostech, přemýšlení, samozřejmě o analýzách, hledání, kontaktech a pečlivosti.

Moje doporučení

Na školení (setkání) si určitě zajeďte, nevynechejte však posezení „SEO po škole“. Vyplatilo se, především kvůli myšlenkám, nápadům a poznání nových sympatických lidí.

Jo, abych nezapomněl … vemte si svačinu, hlavně na pátek, bude se Vám hodit.

Účastníci zájezdu, pardon školení

Nestihl jsem poznat všechny, ani odchytit jejich kontakty, škoda. Pokud do seznamu chcete doplnit, není problém, zašlete mi na petr.jiranek@webprezent.cz email na sebe + kratké info + odkaz.

Pokud se na nějaké akci v budoucnu potkáme, určitě s Vámi rád prohodím pár slov.

O školení již napsali

Poznámka v kontextu událostí

aneb srovnávací tabulka SEO školení od Josefa Řezníčka (o tom snad, ale článek někdy jindy).

Je fajn, že Vás Marek veme v Praze v ceně školení na oběd. Osobně bych, ale na školení jel i jenom se svačinou a klidně do lesa kolem Bílého Potoka.

Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>