Co je třeba znát? Aneb těžký život markeťáka

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)

Neustále se vzdělávám.

Jezdím k těm nejlepším profesionálům (mohl bych je i sepsat, což?) v daném oboru v České republice.

Mým cílem je mít široký přehled s dostatečnou odborností v každé oblasti internetového marketingu.

Nikdy nebudu mít takové znalosti a přehled jako specialisté na daný obor, to ale nevnímám jako nevýhodu, naopak…

Postupně chci pro jednotlivé obory vybírat z daného oboru opravdu profíky a ty se snažit „vtáhnout“ do mých spravovaných projektů. Nejdřív je ale třeba projekt dostat do úrovně, kdy si na tyto specialisty dokáže vydělat.

U středních a větších projektů je třeba projektové řízení a rozdělování nejen financí, ale i energie a věnované pozornosti do konkrétních kanálů zdrojů.

Je toho spousta

Pravidelně jezdím nejen na školení, ale i akce v oborech:

  • Optimalizace pro vyhledávače (SEO)
  • PPC reklama (Sklik, AdWords)
  • Zbožové vyhledávače (Zbozi.cz, Heureka.cz, Google nákupy, PLA)
  • Webová analytika (Google Analytics)
  • Zvyšování konverzního poměru
  • CopyWriting (psaní pro web)
  • Email-marketing
  • Sociální marketing a sociální sítě
  • UX aneb uživatelský požitek

Samozřejmě to není jenom o školeních, (ne)konferencích, barcampech, ale i o sledování zdrojů, odborníků a specialistů v daném oboru.

Na co se chci specializovat?

Určitě na PPC, SEOAnalytiku.

Tři věci, číslovkou 3 i to je hodně. SEO začíná trošku prohrávat.

Úmyslně nepíšu webovou analytiku, ale celkovou včetně nákládů. E-shop by měl především vytvářet zisk, proto je nutné počítat se všemi náklady a přemýšlet v hlubším kontextu než pouze v on-line marketingových reportech. Ono to zboží musí taky někdo nakoupit, musí se skladovat a někdo ho musí vyexpedovat. A markeťáci pozor, máte tady taky reklamace.

Co vím, že mě nikdy nebude bavit?

Zřejmě sociální sítězbožové vyhledávače.

Sociální sítě mě prostě neba. Znalosti samozřejmě jsou potřeba, ale můj šálek to asi nikdy nebude.

Zbožáky nemám rád (Besteto.czpan Mergado promine :)). Stát se závislým na prodejích ze zbožáků může být také nehezká spirála cenové smrti.

Co by mě bavilo, ale vím, že to není to pravé?

Copywriting. Mohu se ho naučit „technicky“, mohu se ho snažit vypilovat častým psaním, ale asi to nikdy nebude ono. Škoda.

Závěr?

Jsem přesvědčen, že všechny obory jsou úzce provázané a není možné úplně oddělit jeden od druhého. Alespoň ne u projektů a klientů, kterým pomáhám.

Úspěšný web musí mít vyladěné všechny části nákupního cyklu, od získání návštěvníka až po opětovné oslovení po ukončené objednávce. I zdroje návštěv je dobré mít diverzifikováné. Samozřejmě může bezva fungovat e-shop, který frčí jenom na návštěvnosti ze zbožáků a vydělává, ale myslím si, že riziko je neúměrné. Více pilířů = větší flexibilita, když jeden vypadne.

A kde se konkrétně školím?

Vemte inspiraci.

Ze všech školení i akcí mám zápisky i rok dozadu, bohužel hlavně v Evernote a WorkFlowy, nějak nebyl čas to vložit sem na blog. Postupně to, ale asi doplním. Chci v budoucnu vědět, kde jsem všude byl a jak se mi tam líbilo 🙂 a mít to hezky chronologicky na Blogu. Rok 2014 beru spíše jako takový kalendář :).

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments