Využijte Sklik naplno – vyzkoušejte Odkazy

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Inzerujete v Skliku?

Potom jste již určitě slyšeli o rozšíření, které Sklik v létě zavedl. Pokud pracujete s Adwords, bude vám připadat důvěrně známé. Jedná se o obdobu “Rozšíření o odkazy na podstránky” a má název Sklik Odkazy.

Proč se Sklik Odkazy zabývat?

  • Vaše reklama bude více vidět – každé odlišení od konkurence se počítá.
  • Získáte prokliky o které byste jinak mohli úplně přijít.
  • Cena je stejná jako u prokliku na klasický inzerát – nic tedy neriskujete.

sklik_odkazy

Ukázka rozšíření Sklik Odkazy

Jaké odkazy použít? Je to na vás:

  • Chcete upozornit na stránku s výhodami e-shopu?
  • Chcete se pochlubit svými referencemi? 
  • Nebo chcete propagovat konrétní podstránky s dalšími produkty, či službami?

Žádný problém. Na výše uvedeném obrázkovém příkladu je kombinace obojího. Sklik pak dle uvážení zobrazí 2 – 4 odkazy.
Odkazy je možné vytvářet na úrovni celé kampaněsestavy. Dokonce je možné mít odkazy přiřazené pro celou kampaň i konkrétní sestavy (tyto odkazy budou upřednostněné).

Odkazy mám hotové. Proč se nezobrazují?

Stejně jako v Adwords, ani v Skliku nepočítejte s tím, že se vám odkazy k inzerátu vždy zobrazí. Aby se zobrazily, musí být splněny tyto podmínky

  • zobrazení inzerátu na TOP pozici (1.,2., nebo 3.)
  • vysoké CTR
  • přihlíží se i na Skóre kvality klíčového slova.

Sklik dbá na to, aby inzeráty, které jsou opticky větší, byly i relevantní a kvalitní. Trochu problém může být skóre kvality. Váhu má totiž i hustota klíčového slova na cílové stránce (landing page). Můžete mít sice vysoké CTR i seberelevantnější stránku, ale skóre kvality mít 2-4.

Jak vyhodnotit úspěšnost Sklik Odkazů?

Musíte si vytvořit přehled:

  • V pravém horním menu klikněte na “Statistiky
  • Klikněte na tlačítko “Vytvořit přehled”.
  • V Typu přehledu zvolte možnost “Odkazy
  • Zvolte časové období, za které chcete zobrazit přehledy
  • Vyberte si sloupce, příp. i konkrétní kampaně, které vás v přehledech zajímají
  • Přehled pojmenujte (políčko “Název přehledu”)
  • Klikněte na tlačítko “Vytvořit přehled”.

Ve statistikách máte seznam všech vygenerovaných přehledů. Pokud kliknete na název, máte přehed přímo v prostředí Skliku. Můžete si jej navíc stáhnout v CSV, TSV, HTML, či XML.

Nyní se podívejte na úspěšnost odkazů v jednotlivých kampaních. Pokud se rozšíření zobrazuje a dlouhodobě na něho nikdo nekliká, raději jej v dané kampani / sestavě vypněte, ať vám zbytečně nesráží kvalitu.

Shrnutí

Rozhodně vyzkoušejte. Už to, že váš inzerát opticky získá na síle je velké plus. Musíte však testovat – vytvářejte přehledy a kontrolujte – zda-li se na Odkazy kliká, kde je rozšíření úspěšné a kde naopak pouze navyšuje zobrazení bez prokliků.

Chcete vědět víc?

Přečtěte si základní vlastnosti z nápovědy Skliku.
Hodit se vám může i dynamické značkování UTM parametrů.

Chcete další PPC tipy?

Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:

Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments