Google Tag Manager – Událost: Kliknutí na odkaz

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)
Google Tag Manager - Měření události - Kliknutí na odkaz

Chcete v Google Tag Manager změřit např.:

  • kolik lidí stáhlo PDF,
  • kolik z nich odešlo z blogu na e-shop?

Podívejte se, jak vše nastavit v Tag Manager a Google Analytics.

Obsah:

GTM – Nastavení základních proměnných

GTM – Nastavení ID měření Google Analytics

Začněte tím, že do GTM kontejneru vložíte ID měření. Bude se vám hodit i pro příště, bez opětovného hledání v GA.

  1. V levém menu vyberte Proměnné.
  2. Vytvořte novou proměnnou, typu Konstakta.
  3. Vložte ID měření. Naleznete jej v Google Analytics – sekce Služby -> Nastavení služby.
    Google Tag Manager - ID měření Google Analytics
    Google Tag Manager – ID měření Google Analytics

GTM – Nastavení proměnné ClickURL

Připravte si proměnnou Click URL, která se hodí jak pro měření odchozích, tak i vnitřích linků:

    1. V levém menu zvolte Proměnné.
    2. Klikněte na Konfigurovat.
Google Tag Manager - Proměnné
Google Tag Manager – Proměnné
  1. Scrollujte, dokud nenarazíte na sekci Kliknutí. Zde zaškrtněte Click URL.
    Google Tag Manager - Proměnné - Kliknutí
    Google Tag Manager – Proměnné – Kliknutí

GTM – Měření vybraných vnitřních odkazů

Změřte si stažená PDF, nebo jiný typ odkazu. Stačí k tomu pár kroků v Google Tag Manager.

Pokud ještě nemáte, nastavte vložte si do proměnné ID měření a nastavte si proměnnou Click URL.

Nastavení pravidel pro spuštění události

  1. V levém menu klikněte na Pravidla.
  2. Vytvořte nové pravidlo.
  3. Pojmenujte pravidlo (např. Kliknutí na odkaz).
  4. Konfigurace pravidla -> sekce Kliknutí -> Vyberte Pouze odkazy.
  5. Zaškrtněte Čekat na značky. Nechte defaultní možnost 2000 ms.
  6. Zaškrněte Zkontrolovat ověření.
  7. Zakšrtněte, kdy se bude spouštět pravidlo:
    1. Zvolte Page URL a nastavte – obsahuje .*.
    2. Zvolte spouštění pravidla při Některá kliknutí na odkazy:
    3. Click URL obsahuje pdf. Tímto příkazem si zajistíte měření PDF souborů. Místo „pdf“ zde může být klidně „mailto“ (měření kliknutí na e-maily), nebo jakýkoliv jiný identifikátor.
      Google Tag Manager - Měření vybraných vnitřních odkazů
      Google Tag Manager – Měření vybraných vnitřních odkazů

Nastavení značky

  1. V levém menu zvolte možnost Značky.
  2. Vytvořte novou značkuUniversal Analytics.
  3. Typ měření zvolte Událost.
  4. Kategorie – nazvěte dle uvážení. Jasně a výstižně.
  5. Akce – vyberte proměnnou Click URL. V Analytics pak uvidíte konkrétní URL odkazu.
  6. Zascrollujte dolů. V Nastavení Google Analytics povolte přepsání značce a následně vyberte proměnnou s ID měření.
  7. Spustěte již vytvořeným pravidlem.
    Google Tag Manager - Nastavení značky Google Analytics
    Google Tag Manager – Nastavení značky Google Analytics

Nezapomeňte provedené změny v GTM odeslat.

GTM – Měření odchozích odkazů

Posíláte z blogu / magazínu lidi ven na e-shop? Nebo prostě chcete změřit proklikovost externích odkazů? Zjistěte, jak na to. 

Pokud ještě nemáte, nastavte vložte si do proměnné ID měření a nastavte si proměnnou Click URL.

  1. V levém menu klikněte na Pravidla.
  2. Vytvořte nové pravidlo.
  3. Pojmenujte pravidlo (např. Kliknutí na odkaz).
  4. Konfigurace pravidla -> sekce Kliknutí -> Vyberte Pouze odkazy.
  5. Zaškrtněte Čekat na značky. Nechte defaultní možnost 2000 ms.
  6. Zaškrněte Zkontrolovat ověření.
  7. Zakšrtněte, kdy se bude spouštět pravidlo:
    1. Zvolte Page URL a nastavte – obsahuje .*.
    2. Zvolte spouštění pravidla při Některá kliknutí na odkazy:
    3. Click URL neobsahuje název vaší domény – mojedomena.cz. Tímto příkazem odfiltrujete vnitřní odkazy.
      Google Tag Manager - Kliknutí na odkaz - vnější URL
      Google Tag Manager – Kliknutí na odkaz – vnější URL

Nastavení značky

  1. V levém menu zvlote možnost Značky.
  2. Vytvořte novou značkuUniversal Analytics.
  3. Typ měření zvolte Událost.
  4. Kategorie – nazvěte dle uvážení. Jasně a výstižně.
  5. Akce – vyberte proměnnou Click URL. V Analytics pak uvidíte konkrétní URL odkazu.
  6. Zascrollujte dolů. V Nastavení Google Analytics povolte přepsání značce a následně vyberte proměnnou s ID měření.
  7. Spustěte již vytvořeným pravidlem.
    Google Tag Manager - Značka - Nastavení události
    Google Tag Manager – Značka – Nastavení události

Nezapomeňte provedené změny v GTM odeslat.

GA – měření událostí

Zobrazení Událostí v GA

A kde v Google Analytics Události zobrazíte?

  1. Chování -> Události -> Přehled. Vidíte jak Kategorie, tak i Akce.
  2. V reálném čase -> Události. Hodí se pro testování po nasazení v GTM.

Nastavení Události jako Cíle

Chcete měřit v GA určitou Událost jako cíl?

Postupujte takto:

  1. Správce -> Cíle -> Nastavení cíle (Vlastní) -> Zadejte Název Cíle -> Událost.
  2. Nastavte událost:
    1. Kategorie – Napište název, který jste si zvolili. V našem případě např. Odchozi-odkazy.
    2. Akce – Můžete upřesnit konkrétní URL, kterou chcete měřit.
Google Analytics - Měření událostí
Google Analytics – Měření událostí

Nápadá vás ještě něco? Uděláte mi radost, když se o svoje připomínky podělíte v komentářích.

Zajímáte se o SEO a PPC?

Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené aktuální ověřené úkoly a postupy do checklistů od předních SEO a PPC specialistů:

Projděte si přes 260 úkolů z PPC a SEO v základní verzi ZDARMA.

Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me