Budování zpětných odkazů

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)

Nepodceňujte podporu nového webu

Pro úspěšnost webové prezentace nestačí mít pouze kvalitně vyhotovené webové stránky se všemi náležitostmi a připraveností z pohledu SEO optimalizace (tzv. On-Page faktory). Po spuštění je potřeba, aby se internet o nově vyhotovených stránkách dověděl. Naučíme Vás, jak pomoci vyhledávačům s rychlou indexací Vašich stránek.

Kvalitní web pro kvalitní zpětné odkazy

Základem linkbuildingu jsou kvalitní www stránky:

  • SEO friendly URL (krátké, výstižné URL bez proměnných, apod.)
  • stálý a kvalitní obsah (tzn. pokud je jednou stránka uveřejně pod určitou URL adresou musí se tam nacházet stále – není nic horšího než, když po pracném linkbuildingu přesunete článek z jedné sekce do druhé a změníte tím URL adresu dokumentu)
  • kvalitně technicky vyhotovené stránky (žádné framy apod. přežitky)

Možnosti budování zpětných odkazů

Pokud máte web připravený z pohledu snadného odkazování, obsahující kvalitní a zajímavé texty či zboží, máte možnost začít s linkbuildingem (tvorba zpětných odkazů).

Registrace v katalozích

Asi nejběžnější a nejsnažší cesta ke zpětným odkazům. V prvních fázích životního cyklu webové prezentace i nejpoužívanější. Bohužel také nejméně efektivní. Registrací do katalogu získáte jeden, max. několik zpětných odkazů. Přitom je většina katalogů ještě dost nekvalitních (min. stránka, na které se bude nacházet Váš zpětný odkaz – tedy detail záznamu v katalogu).

Ihned po spuštění www prezentace se však musí registrace provést, a to do co možná největšího počtu kvalitních katalogů, především z důvodů rychlé indexace Seznamem, Googlem či dalšími fulltextovými vyhledávači.

Z pohledu kvality je nejvýhodnější registrace do oborových katalogů a portálů. Často však bývá tato registrace placená, to však neznamená, že se nevyplatí.

Pro šťourali:
Výše uvedené je moje zkušenost na několika desítkách projektů. Pokud si Vy myslíte, že se registrace do katalogů nevyplatí a nepomáhá rychlejší indexaci do vyhledávačů, je to jen a jen Vaše pravda a já se s Vámi nepřu, každý má jinou zkušenost.

Diskuzní fóra

U diskuzních fór je možné uvádět podpis, pokud tento podpis povede na stránku, kterou chcete propagovat budete vytvářet zpětné odkazy z velice hodnotných stránek, protože se témata budou hemžit klíčovými slovy z Vašeho oboru.

Vaše příspěvky však musí mít hlavu a patu, musí být odborné a kvalitní, fóra a diskuze nejsou místem pro spam!

Výměna odkazů

Po registraci do katalogů asi nejčastější forma tvorby zpětných odkazů, často však mylně považována za nejjednodušší.

Kvalitu zpětného odkazu totiž ovlivňuje mnoho faktorů (PageRank, Srank, počet dalších externích a interních odkazů na dané stránce, umístění Vašeho zpětného odkazu na dané stránce, velikost daného webu, „okolí“ webu z nějž bude odkazováno, oborovost a relevance dané stránky, atd.).

Placené zpětné odkazy

Někdy je možné zpětné odkazy kupovat, buď již nemáte místo odkaz vyměnit nebo je spřátelený web tak kvalitní, že to na výměnu prostě nedá. Nebojte se zpětné odkazy nakupovat, vyhraďte si část rozpočtu na nákup takovýchto zpětných odkazů. Pamatujte ale, že daný web musí být velice kvalitní a cena zpětného odkazu musí odpovídat stránce, ze které je odkazováno.

Publikování článků

Pokud jste na tom se znalostmi ve svém oboru na vysoké úrovni, můžete se zkusit domluvit s nějakým odborným portálem a publikovat tam příspěvky, místo honoráře pak uvádět svůj podpis na Vámi propagovaný web. Přes veškerou náročnost a vysoké požadavky na kvalitu článků je toto jedna z nejlepších cest budování zpětných odkazů.

Linkovací služby

Nejedná se o nic jiného než webové služby, kde si můžete uchovávat své oblíbené internetové odkazy, k tomu máte možnost je různě třídit, hodnotit, doporučovat známým apod. Pod konkrétním článkem pak má čtenář možnost daný článek zalinkovat do dané služby (pod tímto konkrétní článkem je tato možnost také). Mezi nejznámnější linkovací služby patří:

Vlastní podpůrné weby

Může se jednat o tzv. Microsites (menší weby, kde prezentujete např. svoji jednu výrobní řadu nebo dokonce pouze jeden výrobek či službu) či celé informační portály. Velkou výhodou takovýchto projektů je Vaše kontrola nad obsahem daných stránek a investice prostředků do svého majetku. V podstatě neděláte nic jiného než, že místo toho, aby jste si reklamní plochu pronajímaly, tak ji přímo vytváříte.

 

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments